OD KONCEPTU K PROTOTYPU:
WORKSHOPY PRO HERNÍ TVŮRCE A TVŮRKYNĚ

Ve spolupráci s odborníky a odbornicemi z herního průmyslu připravil letošní Anifilm sérii workshopů zaměřených na klíčové dovednosti ve vývoji her. Účastnice a účastníci se pod vedením zkušených lektorů a lektorek seznámí s tím, jak správně sestavit portfolio pro concept art, osvojí si základy herního vyprávění a jeho adaptace napříč médii, naučí se přetavit nápad v realizovatelný projekt a získají praktické zkušenosti s prototypováním digitálních her. Workshopy nabídnou nejen praktickou individuální práci, ale i spolupráci v týmu společně s lektorem či lektorkou. Kapacita každého workshopu je omezena maximálně na 20 účastníků.

KDY: Čtvrtek 8. 5. 2025
KDE: Palác Liebieg, ateliér


Vyprávění ve hrách a jeho přesah, základy a adaptační klíče
Čtvrtek 8. 5. 2025, 9:30–11:00, Palác Liebieg, ateliér
Lektorka: Tereza Roller

Vyprávění je klíčovou součástí her, filmů i dalších médií. Jak ho ale správně uchopit? V tomto workshopu se zaměříme na základní principy nejen herního vyprávění a prakticky si vyzkoušíme, jak příběhy adaptovat napříč médii.
Workshop se uskuteční v češtině nebo angličtině podle preferencí účastníků.

Ilustrace vs. concept art
Čtvrtek 8. 5. 2025, 11:30–13:00, Palác Liebieg, ateliér
Lektor: Mergen Erdenebayar

Jaký je rozdíl mezi ilustrací a concept artem? A proč nestačí jen umět kreslit hezké obrázky? Na tomto workshopu si vysvětlíme, co skutečně obnáší práce concept artists v herním studiu – jaký je jejich cíl, proces tvorby a proč se liší od ilustrátorské práce.
Workshop se uskuteční v češtině nebo angličtině podle preferencí účastníků.

Od nápadu k vydání
Čtvrtek 8. 5. 2025, 14:00–15:30, Palác Liebieg, ateliér
Lektor: Martin Petrásek

Workshop se zaměří na přeměnu prvotního nápadu v realizovatelný projekt a následné vydání. Projdeme klíčové fáze vývoje – od hledání „správného“ nápadu, přes plánování produkce a testování, až po monetizaci, pitching a uvedení hry na trh.
Workshop se uskuteční v češtině.

Rychlé prototypování digitálních her bez programování
Čtvrtek 8. 5. 2025, 16:00 – 17:30, Palác Liebieg, ateliér
Lektor: Zdeněk Záhora

Vyzkoušejte si vytvořit hry v intenzivním workshopu na vlastním notebooku, a to i bez předchozích zkušeností. Budeme pracovat s několika nástroji určenými pro tvorbu malých herních prototypů – digitálních hříček. Cílem je zažít si tvorbu hry od nápadu po prototyp.
Workshop se uskuteční v češtině.